Zorgwerk gezocht!

 



Zorgwerk gezocht!

 

Het is donderdag 15 september, 14.00 uur. Ik ben vanochtend vroeg opgestaan om een sollicitatie te schrijven, maar ik heb nog geen letter op papier. De gedachten aan het eindigen van mijn contract op 1 oktober stemmen mij somber en van de weinige beschikbare vacatures wordt ik ook al niet vrolijk.
Na jaren (tevergeefs) studeren had ik eindelijk mijn droombaan gevonden, nu wordt mijn contract niet verlengd. Ik werk als publieksmedewerker in een groot ziekenhuis waar ik een informatiepunt ben en patiënten help bij het aanmelden voor hun afspraak.
Soms is het druk, soms is het rustig en heb ik tijd om de te bellen met storingsdiensten en kleine problemen op de poli op te lossen
Altijd zijn er patiënten, mensen met grote en kleine problemen. Patiënten uit alle windstreken van wie ik een klein stukje van hun zorgen over kan nemen door hen te helpen bij het aanmelden voor hun afspraak in dat grote ziekenhuis.
Patiënten die voor hun afspraak in het verkeerde ziekenhuis staan en daardoor hun afspraak zullen missen.

Patiënten die al een hoop hebben meegemaakt en hier  ( een soms best wel grove) ziekenhuishumor aan over hebben gehouden. Patiënten die ( nog) geen Nederlands spreken en bij wie ik het ijs kan breken door hen in hun eigen taal gedag te zeggen.

Tijdens mijn jaren bij het AMC heb ik veel geleerd.  
Ik heb geleerd hoe ik kleine en grote problemen op de poli op kan  lossen, ik heb geleerd om te werken in het Elektronisch Patiëntendossier en ik heb ervaren dat ik gericht kan handelen tijdens stressvolle situaties.
Nu ben ik hard op zoek naar een nieuwe uitdagende baan waarin ik met mensen kan werken, mensen kan helpen of voorlichten.
Wie kan mij daarbij helpen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Versnippering van de zorg.

Een slecht kortetermijngeheugen door een Niet Aangeboren Hersenletsel, niet altijd handig.